Šodien, plānojot kādas preces iegādi, patērētājam rodas jautājums – kur iegādāties vēlamo preci? Pastāv vairāki varianti: veikt pirkumu tirdzniecības centrā, tirgū vai izmantot servisu, kurš ir parādījies samērā nesen – interneta veikalu. Katram no augstāk minētajiem variantiem ir savas priekšrocības un trūkumi. Tomēr patērētāji, kuri ir izmēģinājuši pēdējo minēto iepirkšanās veidu, vienbalsīgi apgalvo: iepirkties internetā ir vienkārši, viegli un arī ļoti ērti.
Psiholoģisks komforts
Jebkurā parastā veikalā patērētāji saskaras ar tādām sīkām, bet tomēr jūtamām problēmām, kā rindas, uzmācīgi pārdevēji, kuri cenšas pārdot preci, kuru viņiem jāpārdod, nevis to, kas ir tiešām nepieciešams pircējam, nav pieejams brīvs konsultants u.c. Šādā situācijā interneta veikalam ir priekšrocības, jo
- tajā nav rindu;
- konsultāciju var iegūt caur interneta veikala on-line atbalstu;
- „virtuālie” konsultanti nemēģina pārdot patērētājam nevajadzīgu preci.
Izvēles brīvība
Otrs svarīgs „patērētāja meistarības” moments ir izvēlēties to, ko „sirds vien kāro”. Atnākot uz parastu veikalu pircējs apjūk un īsā laikā (neviens nevēlas atrasties veikalā līdz dienas beigām) cenšas izvēlēties preces modeli un marku, uzzināt tās trūkumus un priekšrocības (kuras bieži vien nav iespējams uzzināt pārdevēju nekompetences dēļ) utt.
Laika ietaupījums
Mūsdienīgs cilvēks izjūt laika trūkumu, tādēļ cenšas to taupīt, ja parādās tāda iespēja. Interneta veikals lieliski palīdz taupīt laiku, ļaujot pirkumu veikt jebkurā patērētājam ērtā diennakts laikā – pat naktīs vai pusdienu pārtraukumos.